måndag 20 oktober 2014

:: Lila, lila och lila ::

I butiken finns helt bedårande bilder att köpa på ark. Man får fyra bilder på varje ark. Jag tänkte tipsa er hur man kan få bilderna lite mattare och monterade på ett tjockare papper. 
Förutom bilden behöver du cardstock, ett matt Multi-medium och en pensel.

Stryk ett tunt lager med Multi-medium på ditt Cardstock och montera noga på bilden. Stryk försiktigt med en torr svamp eller ett kreditkort på den torra ytan så att ytorna sitter ihop ordentligt och inga bubblor finns kvar. 
Låt det orka till en stund. Sedan lägger du på ett något tjockare lager med en platt och gärna lite grov pensel. Jag vill få struktur på min bild så att den nästan känns som canvas.

Svårt att fota men ni ser penseldragen lite i alla fall. Låt allt torka och sedan är det bara att börja leka med din fina bild.

Min bild hamnade på detta läckra lila kort.

Jag stansade ut bilden till ett oval format och dekorerade med dubbla ramar runt bilden. NI har väl sett att det finns många läckra dies i butiken! Ni hittar bland annat Floral Ovals från Spellbinders som jag använt här.

Guld är snyggt ihop med lila!
Jag har använt lila Rosor, lila Cherry Blossoms och lila Sweetheart flowers på mitt kort.


Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...