tisdag 8 november 2016

Tutorial. 3D chokladkort med tepåsar.


För flera dagar sedan jag gjorde denna chokladkort på beställningar och visade bilder på FB.



Dem hade positiv feedback och jag fick förfrågan att visa en beskrivning.  Då har jag börjat med ett annorlunda grattis chokladkort med platsen för 2 te-påsar inuti J Jag tror att mottagarna kommer att uppskatta både kort och innehåll, och jag blir glad om ni kan använda instruktioner och skapa egna kort!

Så här ser kortet ut på insidan. Och det blir i färdig storlek 21 cm x 10,5 cm x 1,5 cm.


Stommen består av ett cardstock 21 cm x 22,5 cm, som jag biggar med 2 linjer, kolla bilden.




På höger sida blir ett ficka för choklad och på vänster sida två fickor för tepåsar och hälsning.
Jag börjar med 2 fickor på vänster sida: 9 cm x 9 cm varje


Biggar tre linjer och klipper bort båda hörn.
På dem tre delar som kommer att vikas bakåt, jag använder dubbelhäftande tejp.



Och en ficka för chokladkaka



Jag biggar 6 linjer och dekorerar med scrapbookpapper alla tre fickor.


 

Använder olika stams/ dies och fantasi


Sedan klistrar alla fickor på stommen med dubbelhäftande tejp



På vänster sida jag har en flip för att skriva hälsning



Lägger i fickor två tepåsar


Nu det är dags jag klä och dekorera kortet klart ;) på insidan


och framsidan




Lämna gärna kommentarer och visa egna kort, som ni gjorde enligt detta instruktion!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...