torsdag 16 januari 2014

Explosions box

Hej,

Idag vill jag visa min allra första explosions ask.
Jag hittade en tutorial på webben som jag fastnade för och följde.
Jag dekorerade med papper och självfallet blommor och lite annan smått och gott..

Boxen är till min pappa som fyller år om några dagar. Det är svårt att hitta någon present till honom då han egentligen inte önskar sig något. Däremot vet jag att han uppskattar att få något man gjort själv och därför tyckte jag att den här boxen skulle göra honom glad. Och för att göra honom ännu gladare skrev jag ut lite mini foton och lade in i boxen och gömde lite här och där.

Jag vill "varna" för många bilder..

 
Så här ser den ut. Jag valde de underbara Magnoliablommorna överst på locket.
Runt locket har jag limmat fast det fina Organza bandet med satin kant.
 
 
Magnoliablommorna finns i 2 tone dark pink och 2 tone light pink.
 
 
Hängde på en tag och den underbara antika nyckeln. Ni hittar den i en nyckelmix av 8 st nycklar som just nu på rea kostar endast 19 kr.

 
Här ser ni mitten av boxen när locket har tagits bort och boxen har "exploderat".
Här har jag frossat i blommor. Det är bl a rosa Chrysantemum från mixen Red/Pink och det är lilja Cream Sanglerts egna kollektion. Du hittar tusensköna Creamfärgade och mix röd/vit.
Man ser även de vita bladen sticka fram. Spetskanten runt om hittar du här.
 
 
Här en lilja, 2 tone Yellow.  

 
Här ser ni den creamfärgade och röda tusensköna.

 
Här ser ni den vita tusenskönan och en vacker lilja .

 
Härlig blom mix med band crispy 30 mm.

 
Här har jag "gömt" ett litet kort..; )

 
Här har jag lagt fram några "synliga" kort
 
Hoppas ni orkade med hela vägen ner.. ; ) *ler*
 
Ta hand om er!
Kram Britt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...