torsdag 29 maj 2014

Två lika men ändå inte...

Två kort blir aldrig helt lika men dessa två kort som jag visar idag har samma upplägg.

Började med att göra det översta konfirmationskortet, gillade idén och gjorde ett liknande.
Korten består mestadels av vit cardstock samt lite spillbitar av mönstrat papper.

Klippt ett liggande V rakt in i sidan på pappret så det mönstrade pappret syns. Använt en kantstans och stansat ut remsor som jag vikt innanför kanten på det mönstrade pappret.
Limmade även dit några bitar spets in under kanten.

Metalldekorationer, pärlor, rosor och rosenknoppar fick bli kortets blickfång.


Lila blommor bryter av fint mot det vita och beige.


Tillvägagångssättet på detta kort är likadant som på det föregående.
Här klippte jag ur delar ur det mönstrade pappret för lite ytterligare dekoration.


Nejlikor, rosenknoppar och rosor består denna blomstergrupp av. Även här har jag använt tunna fina spetsar och pärlor.


Nu ska jag njuta av den långa helgen.

Kram Primia

1 kommentar:

  1. Ljuvliga! Sååå fina! Dessa liftar jag gärna framöver ;) Kram Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...