onsdag 14 maj 2014

Gjorde kort först... tänkte sen...

Idéen som växte fram i mitt huvud verkade ju så bra. Det skulle bli ett enkelt men välgjort kort.

Stansade ut en oval i kortets framsida. Stämplade en fin vers på ett vitt papper och fäste på kortets insida. Tyckte det blev den ultimata lösningen när jag ville ha versen i fokus utanpå kortet och samtidigt på insidan.


 Dekorerade med olika sorters rosor, den perfekta silverskeden och små barnfötter.


Tyckte handtaget blev en söt detalj. Finns massor av söta charms och metalldekorationer i butiken.


Här ser ni kortet lite öppet, ett hål i framsidan där versen på insidan syns.
Det var väl ungefär här som jag upptäckte mitt misstag. Ett dopkort vill man skriva en hälsning i...... det blir inte lätt i detta kortet med noll skrivyta.
Fick ta på mig funderar luvan och kom faktiskt fram till en lösning.


Jag gjorde ytterligare ett kort.. ett minikort i samma stil. Insidan på detta lilla kort är en enda skrivyta.
Lite större avlånga dies, typ denna passar perfekt att stansa ut, biga på mitten och dekorera.


Resultatet blev nästan som en s k. "mamma-barn bukett". Ett stort kort sammanbundet med ett litet kort, båda i samma stil.


 Det blev ett speciellt dopkort i dova fina färger och med massor av härliga blommor och metalldekorationer.


Kram Primia

2 kommentarer:

  1. Åh så vackert det blev - och en så bra lösning på "problemet"!!

    SvaraRadera
  2. Helt underbart Primia!! Mycket fiffig lösning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...