fredag 5 december 2014

JULTAVLA

Hej. Nu är det min tur att inspirera och den här gången har jag gjort en jultavla av pinnar, typ glasspinnar men modell större.
Jag började med att limma ihop pinnarna. Dom jag använt är 2x15cm. Jag la ut åtta stycken på rad och limmade sen fast två stycken pinnar tvärs över både på fram- och baksidan. (Det gick åt totalt 12 pinnar till min tavla). Borrade två hål för upphängningen och målade sen två varv med vit akrylfärg. Sen började det roligaste, att dekorera. Jag har använt papper från Maja Design och en bild från Pion Design. Snurrade ett brunt flossband några varv runt tavlan och knöt en rosett på framsidan. Runt bilden knöt jag fast "Bakers Twine" i rött och vitt och Rhinestones i två av hörnen. 
Ovanför rosetten satte jag en jättefin röd glittrig blomma, röda och vita Poppy flowers samt två vita smala blad. Dom gröna trådarna gjorde jag av avklippta blomstjälkar. Spiralformen får man genom att snurra dom runt en smal pinne. Allt detta samt mycket mera finns i webbshopen

/Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...