Visar inlägg med etikett Sakura flower. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sakura flower. Visa alla inlägg

måndag 3 november 2014

:: Layout i härligt starka färger ::

Har ni sett de coola blommorna som heter Frangipani eller Tempelblomma som finns i butiken? Ni hittar dem i flera olika färger. Jag har fått jobba med de som är turkosa. Såklart blev jag väldigt inspirerad av dessa fina blommor och de fick sätta färgtemat på min layout om min nya passion!

Till den läckra turkosa färgen valde jag vitt och teal också. Jag tycker att det blir effektfullt att använda blommor i olika former när jag bygger blomkluster.
Här trivs Frangipini med stora och små vita Rosor, Liljor, Gardenia och Magnolior.

Jag lekte loss ordentligt på min bakgrund med många olika tekniker. Färgen har fått krypa upp lite även på mitt foto.

Här ser ni en närbild på mina Frangipini. Jag valde att sätta ihop dem två och två och placerade en rejäl Rhinestone i mitten.

Jag har även använt en Sakura blomma på min layout! 


Hoppas att ni också blir sugna på att skapa i dessa härliga färger och blommor!

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

torsdag 9 januari 2014

Inspirationskort i ljuva färger...

Hejsvejs!

Hur har ni det därute med ert pysslande och scrappande?
Hoppas ni har kommit igång ordentligt nu efter alla helger och ledigheter.
För er som inte gjort det hoppas jag kunna få inspirera med ett kort i ljusa färgtoner såsom gul och Cream färger samt orange och inslag av bruna toner.

 
Nere till vänster har jag använt mig av 25 mm Tusensköna Cream och Sakura flowers 2 tone peach samt en 10 mm Ros 2 tone orange. Uppe till höger har jag använt en Cream färgad och en brun Tusensköna. Den bruna kommer från en Mix brun/vit och de hittar ni HÄR.
 
 
Det bruna bandet är ett 30 mm band Crispy som finns i flera färger.
Här syns också det 10 mm Cream färgade spetsbandet som jag har valt att ha vid kanten på några sidor. Tryck HÄR för att komma till Spets/band i E-butiken.
 
Ljuvliga färger
 
 
Närbild på Tilda där hon går i regnet. Tur hon har blommorna omkring sig ; ) *ler*

 
Från tusenskönorna ser ni kanske att det glittrar lite, det är ett band med strasstenar i silver.
 Man klipper helt enkelt av där man så önskar och limmar fast där man tycker det passar.
Jag tyckte det passade bra här. :)
 
Nu vill jag önska er alla en riktigt skön torsdag, snart är det helg igen!
Kram Britt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...