torsdag 26 september 2013

Flower Fairy

Hej,

Dags igen för mig att visa ännu en Flower Fairy. De är riktigt roliga att jobba med och passar extra bra när man har lust att skapa ett kort, men inte har all tid på sig att måla en stämplad bild. Till den här blomfén har jag valt lila som basfärg. Jag instämmer med min DT-kollega Karin, att lila är ingen färg jag heller brukar använda i vanliga fall, men jag tycker ändå att det är en fin färg. Nu lyckades jag hitta papper i nyanser som jag verkligen gillade och jag tyckte det passade bra med den neutrala blomfén också.

Jag ska också passa på att vara ärlig och tillägga att jag har lagt till lite "riktiga" blommor i buketterna på sidorna. När jag gjorde det här kortet stod det en bukett blommor på köksbordet som hade mer eller mindre vissnat och gjort sitt, men en del var fortfarande fina och jag tordes inte slänga dem..



  
 
 
Till kortet har jag använt;
Tusensköna, mix lila/vit 25 mm
Liljor lilac, 3 cm Sanglert kollektion
Rosor, light pink, 10 mm Sanglert kollektion 

Ha en bra dag!
Kram Britt

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...