fredag 20 september 2013

Kort med ficka...

Idag tänkte jag visa ett kort med lite annorlunda vikning.
Vek kortet så det blev en ficka samt en liten rygg. Passar perfekt till att lägga till exempel sedlar eller presentkort i.
 
Jag har försökt att fota ur lite olika vinklar så det blev ganska många foton denna gången.



Eftersom jag är en blomälskare av stora mått har både in- och utsida dekorerats med blommor.
En liten skrivyta för hälsning finns också på insidan.


Under blommorna har jag fäst lite tyll för att få arrangemanget mer livfullt.
"Blingbandet" tycker jag förhöjer känslan på kortet och det känns lite lyxigare.

 
Jag har använt följande material:

Blommor:
Rosor 20mm- Baby blue
Rosor 20mm- pecan green
Rosor 20mm- mint
Wild Roses 30mm- Ivory
Rosor 10mm- 2 tone light turquoise
Orchids- White Sanglerts egen kollektion

Blad:
Rosblad 30mm

Övrigt:
Tyll 40mm- White
Strassband 4mm- Dimond

Njut av hösten!
Kram Primia




7 kommentarer:

  1. Очень оригинально!Вдохновляет!

    SvaraRadera
  2. Very beautiful this card. I was delighted with their work.
    Have a nice weekend!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket fint kort och helt suverän vikning.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  4. Suuuuuperfint! Härligt färgval och snygg vikning. Älskar annorlunda vikningar :-)
    Men vad är det för kantstans du använt? Den är så läcker!
    Kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Jag är också förtjust i olika vikningar. Gillar denna när man kan göra fickan lite "tjockare" och få plats med blommor på insidan:)
      Jag har använt en kantstans från Spellbinders " Borderabilities Curved Borders Two"

      Radera
  5. Jättesnyggt, fina färger & gillar vikningen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...