torsdag 5 december 2013

Vintage Julkort + påminnelse om Jultävlingen..

Hej på er,

Först vill jag börja med att påminna om våran jultävling där 150 kr att handla för i webbshopen ligger och väntar på en vinnare därute. Vi hoppas såklart att ni börjat fått en ordentlig julkänsla nu och att skapandet är i full gång. Glöm inte bort att sista dagen för att lämna in ert bidrag - antingen här på bloggen eller via Facebook - är 13 december kl 24:00. En liten påminnelse om reglerna hittar ni här.

Själv har jag förutom adventsljusstakar och julstjärnor, även fått upp lite andra gardiner med lite mer julkänsla i, dock inga med tomtar på än. Det tycker jag känns lite för tidigt..

Så jag fortsätter på jultemat även denna torsdagen. Nu med lite vintage inspiration. Egen dekoration i form av spillpapper med snöre och en kanelstång. Blomdekorationen kommer givetvis från Strömstad Scrapbooking, vart annars?!

 
Blommorna längst upp till höger består av vit tusensköna brun/vit mix och brun nejlika.

 
Hörnvinkel..
 
 
Nejlika + Tusensköna = Sant 
 

 
..annan hörnvinkel..
 
 
Egentillverkad liten skylt med jul- och nyårshälsning..
 
 
Blomgrupp med en röd tusensköna, frånMix röd/vit. Återigen en brun nejlika och vit tusensköna.
Jag gillar verkligen de här annorlunda vita bladen som liksom piffar upp det hela. De skapar en fin kontrast mot de övriga blommorna. De långa vita bladen hittar du här och de korta här.
 
Slutligen önskar jag er alla en fin torsdag och Lycka till med tävlingen!
Kram Britt

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...