fredag 28 november 2014

NY GÄST-DT

Hej. Det här är mitt första inlägg som Gäst-DT här hos Strömstads scrapbooking. Det känns jätteroligt! Jag ser verkligen fram emot att få inspirera er och visa allt vackert som finns i butiken. Jag ska presentera mig lite kort och sen visa mitt första alster, en resväska.

Jag heter Ann-Kristin "Anki" Berggren och bor i Piteå tillsammans med min man, son och våran hund. Jag har alltid tyckt om att pyssla och har provat på en hel del olika hantverk innan jag 2008 hittade till scrapbookingens underbara värld. Jag gör gärna Kort, LO, Alter, Metall Art och Mixed media. Jag har ingen direkt favorit utan tycker om att göra allt. Allt går i perioder och jag tycker allt är lika roligt. Jag hittar inspiration genom att kika runt i olika bloggar, facebookgrupper och på Pinterest. Tycker även om att vara med på olika tävlingar och utmaningar. Det finns så många otroligt duktiga scrappare där ute så inspiration hittar jag alltid. Jag fullkomligt älskar att scrappa. Det är väldigt avslappnande och jag tycker om att vara kreativ. Det är spännande att se vad en tanke, en idé kan leda till i slutändan. Jag är även inspiratör hos Scrappa Loss och Veckans skiss. Adressen till min blogg är: http://ankisscrapbooking.blogspot.se. Du är välkommen att kika in där.

Mitt första alster är en resväska:

Själva stommen har jag gjort av chipboard som jag limmat ihop och målat först med gesso och sen med vit snöfärg. Dekorerat med bruna hörn och band av mörkbrun cardstock. Ritade stygn med en vit penna. Tycker det ger en väldigt fin effekt. Limmade fast ett lås och ett handtag på väskan. Då handtaget går i grått så kände jag att det behövdes någonting grått även på locket så jag limmade fast gråa halvpärlor i olika storlekar.

Dekorerat med en stor Magnolia, svart/vita Poppy vallmo, vita liljor och röda rosor. Dom långa vita bladen passar jättebra till blommorna och allt finns i webbshopen

Närbild på dom vackra blommorna. 

Ha det bra!!
/Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...