fredag 8 november 2013

Många nyanser av lila...

Tanken var att göra ett diskret och dämpat kort och att då välja att arbeta i färgen lila blir ju lite märkligt.
Trots de lila nyanserna tyckte jag att kortet tillslut blev ganska lugnt och harmoniskt ändå.
 
Kortet är uppbyggd av flera lager där det sista lagrets övre del är nerrullat en bit för att göra plats åt en liten blomsterrabatt.



Det blev ytterligare en blomgrupp i hörnet och den består av Rosenknoppar 7mm -Aubergine Purple och Buds Hip Shape- Dark Lilac.
Den stora blomman är en Chrysanthemum- Mixed lilac. Några liljor och tusenskönor har jag också använt. Både de vita och lila tusenskönorna kommer ur samma färdigmixade paket Tusenskönor- Mix lila/vit.
En liten vit Orkidé sitter i buketten också, syns lite dåligt här men det är en jättesöt liten blomma.


I min "blomsterrabatt" har jag använt i princip samma blommor som i buketten men här fick även några Nejlikor plats, även dessa är ur ett färdigmixat paket Nejlikor Mixed lilac.

 
Nu ska jag njuta av min sista helg som föräldraledig, efter nästan tre år hemma med småkottarna ska jag tillbaka i arbetslivet på måndag.
Hur njuter man då bäst av en sådan här helg då...............man går på pysselträff såklart :)
Tack för att ni tittar in ♥
//Primia

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du varit föräldraledig.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Rafael
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
  2. Det är superläckert med de grå och mjuka rosa-lila tonerna!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...