onsdag 1 december 2010

Julkort #20

 
 Jag gör nästan aldrig samma layout på ett kort, men här var det julkort #15 som fick ligga mall. Papperet i ljusblått och vitt har en grov struktur och finns på Panduro. Som  komplementfärg har jag använt brunt papper.

Textstämpeln är från Magnolia och är stämplad med Distress Ink. 
Flickan är målad med ProMarkers.

  
Baksidan har fått prydas av en renstämpel från Panduro.

 På vänster insida har jag satt ett annat papper från samma serie som går i beiget och vitt. En kvadrat är utstansad med stans från Spellbinders. På höger sitter en bård överst, gjord med en stans från Panduro, och på det vita papperet sitter små snöflingor. Flingorna är embossade med vitt för att ge lite effekt.

5 kommentarer:

  1. Vilket otroligt vackert kort!
    Helt ljuvligt!
    Gillar pappret och alla dina fina dekorationer!
    Ha en riktigt bra dag!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Sååå vackert! Du gör så fina saker!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint, både ut- och insida! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Men herregud vad duktig du är. Jag är grön av avund, samtidigt som jag suger åt mig inspiration :)
    Gunilla
    http://ystersextiofyra.blogg.se/

    SvaraRadera
  5. Kortet är jättefint! Jag älskar textstämpeln och alla detaljer. :)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...