onsdag 8 december 2010

julkort #23

 Jag blev inspirerad av ett kort som är med i julkortsswappen hos Tisdagar med Tina. En tjej som heter Heidi gjorde ett kort med en julgran av sidenband. Nappade på hennes idé!

 Bokstäverna är gjorda med stans från Tim Holtz. Jag stämplade ett ord med Distress Ink och använde därefter 3d-lack för att ge effekt. 

Det är vinröd cardstock i botten och sen kommer ett tunt vitaktigt papper som ram. Det översta papperet är helt underbart och ser handgjort ut, med guldprägling. Panduro har haft det tidigare i A4 format, men har nu tagit bort det i sortimentet. Insidorna och baksidan har jag klätt i samma papper. 

6 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt och stilrent!
    KRAM PÅ DIG!
    SUSY

    SvaraRadera
  2. Tack för dina alltid så gulliga kommentarer hos mig! Läckert med spetbanden, ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Din produktivitet är nästan skrämmande! :) Väldigt fina kort allihopa. (men detta blir nummer 23, inte 22)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Himla fint kort och verkligen kul idé med sidenband som gran!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni! Fick ändra till #23 :)

    SvaraRadera
  6. Hej
    såg din kommentar nu först. Tack för att du tittade in hos mig.
    Kul att internet är så bra, att vi kan inspireras av varandra...
    Dina kort blev jättefina med de små pärlorna i.
    Tittar in flera gånger....
    Ha en mysig jul
    Heidi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...