söndag 19 december 2010

Julkort #25

Jag har fått en beställning på fyra kort och här kommer det första. Magnolias tomte "Cool Santa" är målad med Pro Marker och är fastsatt med 3d-kuddar. Papperet är från samma serie som i Julkort #24 men denna gång randigt i ljusblå och beige. 
Kanten är sydd på symaskin.

Bokstäverna är gjorda med en stans från Tim Holtz och har fått 3d-lack på sig. 
Perfekt stans - jag älskar den! 

 Blomman är handgjord med ett papper från Panduro och det sitter en brad i mitten som är luden. (Om någon undrar varför jag har så mycket saker från Panduro så är det för att jag jobbar extra där.) 

Jag har så svårt för insidor och på dessa beställningskort så ska det även finnas lämpligt sätt att bifoga sedlar. Min fantasi var inte på topp men det blev i alla fall ett litet fack till vänster. Till höger längst ner är det swirls i vinrött glitter (inget som jag har gjort, utan det är papperet ;). God Jul är utstansat och lackat på samma sätt som framsidan. 
Tyckte det blev ganska fint.

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Beställaren blir säkert supernöjd!

    SvaraRadera
  2. Otroligt fint!
    Cool tomte!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Vad kul med beställningar! Får man fråga hur mycket du tar för ett liknande kort?

    SvaraRadera
  4. Jag tycker kortet är jättefint! Det finns så många detaljer på det, som jag verkligen tycker om. Exempelvis den handgjorde blomman är riktigt vacker. :)

    Åh, jobba extra på Panduro - det skulle jag vilja göra! Krävs det någon utbildning? Tror du att det finns möjlighet att få jobb i en sådan butik?

    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...