söndag 2 december 2012

Blommande första advent!

Idag är det första advent och julen står och stampar utanför dörren! Men jag går helt emot det man kanske kan förvänta sig och skippar julkortet. Jag drömmer mig istället tillbaka till sommaren med värme och blommande ängar! Dagens kort är frodigt grönt och romantiskt i olika rosa nyanser. Härligt!


Idag har jag återigen använt den supersöta lilla Sommer flower Tilda. Hon är så rolig att färglägga och söt i sitt korta hår.

Jag har ramat in henne i flera lager av olika dies. Ni hittar en liknande här.

Runt mitt motiv sitter olika blomcluster som gärna får krypa in lite på motivet. Jag har använt Rosknoppar, Rosor och Orchidéer. Här och var har jag duttat Stickles för lite bling och glitter.

Den söta rosa spetsen kommer också från butiken och passar jättefint som kanter. Du kan antingen sätta dem under din pappeskant eller som jag gjort här ovanpå papperskanten.

Hoppas att ni får en mysig advent, kanske finns det tid för lite pyssel? Många kramar från Ullis/LillBlomman!

4 kommentarer:

  1. Så härligt fint kort i underbara färger!
    Denna Tilda är så härligt somrig!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort!!! Härliga mönsterpapper i så fina färger och en söt och fint färglagd Tilda. Får mig att längta till sommaren :)
    Ha en fin vecka!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Mmmmm ett fantastiskt fint och somrigt kort

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt kort: grönt och rosa är så fint ihop!!!!
    Får mig att längta efter sommaren!!!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...