lördag 1 december 2012

Somrig Tilda blir julig

 
DSC_0045 (800x751)

Årets första julkort för mig! När jag hade gjort klart grunden med stämpel och papperna så tyckte jag ärligt talat att det såg bedrövligt trist ut… Mörkt och brunt. Magnoliastämpeln blev fin, men det hjälpte liksom inte riktigt… Jag tyckte det var kul annars att använda en riktigt somrig Tilda och få julkänsla till henne.
Det fick ligga i några dagar innan jag tog tag i dekorationerna. Men nu måste jag säga att jag blev riktigt nöjd! Med blommor på så levde det riktigt upp (om man nu kan säga så om ett kort :). 

DSC_0049 (800x533)

En rosa julros fick samsas med en stor ros i cream och rött. Några av blommorna fick lite vit färg på sig av en Dabber.

DSC_0047 (800x533)
Den stora hörnstansen är från Cheery Lynn Designs. (Det finns en eller ett par kvar i butiken.)

DSC_0048 (800x533)

Kram från Anna

5 kommentarer:

  1. Åhhh ett sånt underbart julkort och Tilda
    blev så julig och fin

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ditt kort blev jätte fint.
    ha en skön advent
    kram

    SvaraRadera
  3. Helt underbart snyggt kort!
    Härlig färgläggning och alla fina dekorationer!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Kalasfint och jag gillar verkligen att stämplarna kan funka året om :) Önskar dig en fin advent!

    SvaraRadera
  5. Blomklustret med julrosen var hur fint som helst, och visst är det kanon att få sommarstämplar att bli juliga med rätt färger! :-)
    Superfint!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...