söndag 16 december 2012

Easelcard i varma toner

Nu är det bara en dryg vecka kvar till julafton! Jag måste erkänna att det är en härlig känsla att få ta en pause från allt julfixande och få skapa med lite andra färger! Idag bjuder jag på ett Easelcard i varma fina färger.

Så här ser fram sidan ut när kortet är stängt. Jag har använt en av de söta Flower Fairy bilderna på mitt kort. Jag ramade in det med en chipboardram.
Jag måste erkänna att jag oftast är lite för lat för att göra specialvikningar ;) Men dessa varianter på kort gillar jag verkligen! De blir så läckra att ha stående på bordet. Det blev ett krya på dig kort då motivet passade så bra för det.
Jag är oftast väldigt noga med finishen på mina kort så självklart täcker jag alla sidor med mönstrade papper och även med sömmar! 
Visst är det sött motivet!
Jag har ramat in mitt motiv helt symetriskt med likadana blomcluster i varje hörn. Jag har använt mig av Sanglerts snygga tvåfärgade Rosor, bruna små Rosor, röda Rosor, creme Liljor och creme Callor.

Många kramar från Ullis/LillBlomman!

2 kommentarer:

  1. Oh this is just so pretty, so much fab detail here - Love it! Jen xx

    SvaraRadera
  2. Oh...Kortet är så himla fint att det är nästan man önskar man var krasslig och att det skulle dyka upp i ens låda! :-)
    Och hur du placerat blommorna var hur fint som helst *måstebaralifta*! :-)
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...