fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag...

Här kommer ett kort till alla hjärtans dag.

Ritade ett hjärta med blyerts direkt på det mönstrade pappret från Inkido. Längs den ritade linjen fäste jag en tunn vit spets som kommer att bli ramen runt hjärtat.
Hade jag struntat i spetsen och bara satt blommorna i en hjärtform så tror jag att hjärtats konturer hade synts sämre och det hade gett ett stökigt intryck.

Sen börjar det roliga att fylla på med blommor innanför spetsen. Bestämde mig från början att använda mig av vita, rosa och beige nyanser. 
Försökte att variera nyans, storlek och blommodell så att hjärtat blir levande och varierat.


Kommer inte kunna visa vad varje enskild blomma sitter eller heter men jag ska försöka att räkna upp de blommor jag använt.
Rosa och vita cottage roses 25mm som ligger tillsammans i ett färdigmixat paket.
Vita och bruna nejlikor. Några körsbärsblommor finns också med i hjärtat och alla körsbärsblommor hittar du HÄR, visar till hela kategorin eftersom det finns både mixade paket och vanliga paket med en och samma modell.
Måste få slå ett slag för de små sweetheart blossom blommorna, små söta och perfekta att sticka in i blomstergrupper där man tycker att det inte riktigt täcker. Just de jag har använt heter sweetheart blossom- mixed pink.


Några "vanliga" rosor finns också med såklart. De jag har använt kommer ur vintage mix paketen som är jättefina färgmixade paket som finns i storlekarna 10mm, 15mm, 20mm och 25mm.
En ensam ljusrosa Magnolia blomma sitter nästa i mitten av hjärtat, de finns både att köpa styckvis eller i ett paket med flera blommor.


Prova gärna att göra ett blomsterhjärta, passar jättefint på till exempel bröllopskort.

Pussas, kramas och ha en härlig alla hjärtans dag♥

Kram Primia

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt blomsterhjärta! Gillar den softa färgkombinationen. Nu blev jag sugen på att beställa blommor, tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt :) Försökt att beskriva vilka blommor jag använt men har du någon fråga så är det bara att hojta till.
      Kramar

      Radera
  2. Vilket vackert hjärta med alla blommor, tiopoängare!!!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  3. Fullkomligt UNDERBART!! <3
    Vilket fantastiskt fint kort!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart kort och vilken kreativ idé, ska genast prova på. Gör alltid kort med stämplar annars. Hälsningar Petra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...