fredag 28 februari 2014

Korsordskort...

Ett kort gjort till en korsords intresserad man.

Använde blommor i ljusa toner som jag tycker bryter av de mörka murriga pappren på ett fint sätt.
Det mönstrade pappret kommer från Tim Holtz och "frimärkena" är ur ett papper från BoBunny.
Syns lite dåligt på bilden men bandet är i en brun och silverfärgad nyans, ett riktigt fint skimmer i bandet.

Korsordsstrimlorna har jag klippt ur en vanlig tidning och limmat på en bit cardstock för att få mer stabilitet.


Den största ljusrosa blomman är en fin Magnolia, en blomma jag fått mycket användning för. Jag klipper av hela stjälken ända in till blommans undersida och limmar sedan dit den.
De mintgröna rosorna kommer ur Vintagemix paketen som finns i flera olika storlekar 10mm, 15mm, 20mm och 25mm.


Den aprikos rosen är ur ett färgmatchat paket med Cottage roses.
Några pistiller har jag satt fast så de tittar fram bakom blommorna. Här blev det en närbild på att jag varit snabb att fota, limmet har inte torkat och blivit genomskinligt än.


Hoppas ni får en mysig helg!
Kram Primia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...